تفاوت شیرینگ و استرچ چیست

شیرینگ و استرچ چه تفاوتی دارند؟

در این مقاله می خواهیم درباره ی تفاوت شیرینگ و استرچ برای شما صحبت کنیم. اما در ابتدا از شیرینگ و استرچ معرفی کوتاهی برای شما می آوریم سپس تفاوت آن ها را توضیح می دهیم.

استرچ چیست؟

نوعی نایلون می باشد که پالت پوششی می باشد و در ماشین استرچ کش به حالت رول و فیلم قرار می گیرد. استرچ ویژگی های زیادی دارد که شفافیت، چسبندگی و کشش از خصوصیات مهم این محصول می باشد. از استرج برای بسته بندی کردن محصول هایی که روی پالت قرار می گیرند استفاده می شود. استرچ ها در دو صورت در بازار موجود می باشند و شما می توانید خریداری کنید: عمده غذایی و صنعتی. استرچ از پلی اتیلن سبک نظیر PE ، PP و LLD تهیه شده است.

استرچ چه ویژگی هایی دارد؟

  • بالا رفتن استحکام و محکم بودن محصولاتی که روی پالت قرار دارند.
  • افزایش سرعت در بسته بندی کردن محصولات
  • پایین آمدن وزن در بسته بندی کردن
  • از وارد شدن بخار و رطوبت داخل محصولات بسته بندی شده و قطعاتی که استرچ شده اند جلوگیری می کند.
  • هزینه ی حمل و نقل محصولات پایین می آید.

شیرینگ چیست؟

شیرینگ نوعی نایلون می باشد که از جنس پلی اتیلن است و از مواد پلی اتیلن با ترکیب شدم مواد های شیمیایی دیگری که از شاخه های پلی اتیلن می باشد.  شیرینگ در ابعاد مختلفی ساخته شده است.

نایلون شیرینگ در ابعاد و وزن های مختلفی تولید می شوند و هرکسی با نیاز خودش آن را خریداری می کند. این نوع نایلون در ضخامت های مختلف و ابعاد های گوناگون به بازار عرضه می شود و حتی مصرف کننده می تواند روی این نایلون ها هر چاپی را که بخواهد اعمال کند.

 

استرچ و شیرینگ و تفاوت آن ها

در این قسمت از مقاله می خواهیم تفاوت استرچ و شیرینگ را برای شما بگوییم. با ما همراه باشید …

استرچ و شیرینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

همانطور که در بالاتر برایتان توضیح داده ایم می توانید به بیان دیگر تفاوت استرچ و شیرینگ را به این صورت بیان کنیم:

  • در نایلون استرچ بسته بندی را به دور کالا می کشند ولی در نایلون شیرینگ، نایلون را داخل کوره آماده می کنند تا به انقباض در بیاید.
  • به طور معمول محصولاتی را که دارای بسته بندی خاصی نمی باشند را از طریق استرچ بسته بندی می کنند ولی کالاهایی که از بسته بندی شیرینگ استفاده شده است بسته بندی ابتدایی هستند.
  • معمولا محصولاتی که روی پالت قرار دارند و از ابعاد بزرگتری تشکیل شده اند از با استرچ بسته بندی می کنند ولی در بسته بندی شیرینگ حتی کوچکترین بسته را میتوان بسته بندی شیرینگ کرد.
  • با استفاده از شیرینگ کردن هم از محصول نگهداری می شود و هم ظاهر زیبا و خاصیت خاص بودن را به آن می بخشد. به بیان دیگر محصول را تبلیغاتی می کند. که در بسته بنئی استرچ این گزینه را مشاهده نمی کنید.

به پایان مقاله رسیدیم و امیدواریم با خواندن این مقاله تفاوت استرچ کردن و شیرینگ را به خوبی متوجه شده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارسال پیام در واتساپ