کاربرد فیلم پلی اتیلن و استرچ و شیرینگ

کاربرد فیلم پلی اتیلن و استرچ و شیرینگ

فیلم پلی اتیلن

فیلم پلی اتیلن از جمله مواد پلیمری می باشد که در دسته ترموپلاستیک ها جای دارد . واژه فیلم نشان دهنده لایه نازکی از این مواد است که قابلیت هایی همچون پیوستگی دقیق و انعطاف بالا دارد . فیلم این امکان را دارد که متشکل از یک یا چندین لایه از مواد گوناگون باشد که مواد به کار رفته تاثیر زیادی در قیمت این محصولات دارد . پلی اتیلن به دلیل میزان پایین فشردگی مولکولی دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد که این ویژگی سبب شده بیش از نیمی از این محصول در تولید فیلم و ورق های پلی اتیلن برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد .

 

کاربرد فیلم پلی اتیلن

از فیلم های پلی اتیلن با در نظر گرفتن تعداد لایه ها در صنایع گوناگونی می توان بهره برد . از جمله مصارف فیلم های پلی اتیلن استفاده در صنایع بسته بندی با عرض و ضخامت های متفاوت می باشد که در حوزه وسیعی از این صنایع کاربرد دارد ماننده بسته بندی انواع کارتن ها ، بطری ها ، بسته بندی ایزوگام ، پوشش موقت انبارها جهت جلوگیری از آسیب دیدن کالا ها بر اثر گرد و خاک و عوامل دیگر ، استفاده به عوان نایلون های تبلیغاتی ، کاور محصولات ، صنایع کشاورزی ، کاربرد در گلخانه ها به عنوان نوعی عایق حرارتی  و بسیاری موارد دیگر . علاوه بر این فیلم پلی اتیلن ساختمانی نیز هنگام پی ریزی ساختمان به دلیل جلوگیری از جذب رطوبت و یا نفوذ مواد شیمیایی گزینه ای مناسب در ساختمان سازی می باشد .

 

فیلم شرینگ پلی اتیلن

فیلم شرینگ پلی اتیلن که به نام فیلم نایلون شیرینگ نیز شناخته می شود تولید شده از ماده پلی اتیلن سبک می باشد که با ادغام چند نوع ماده از گروه پلی اتیلن و با گذراندن فرایند ساخت فیلم با عرض ها و همچنین ضخامت های متفاوت به شکل رول به تولید میرسد . از ویژگی های فیلم شرینگ پلی اتیلن که سبب متمایز بودن این محصول از دیگر محصولات نایلونی می باشد می توان به خاصیت جمع شدن آن در حرارت اشاره نمود که با استفاده از این خاصیت مصرف کنندگان می توانند قطعات مورد نظر خود را به صورت کاملا محافظت شده و بصورت جذب در لفافی شفاف بسته بندی کنند .

با توجه به صرف هزینه ای اندک و همچنین زمان کم در بسته بندی به وسیله فیلم شرینگ پلی اتیلن ، می توان این محصول را راهی ساده و به صرفه نسبت به روش های دیگر بسته بندی دانست . علاوه بر این از دیگر مزایای این نوع بسته بندی قرار گرفتن قطعات و کالای مورد نظر در پوششی کاملا مستحکم و بسیار شفاف می باشد به گونه ای که قطعه مورد نظر بعد از بسته بندی با وضوح بسیار قابل مشاهده است .

انواع فیلم شرینگ پلی اتیلن

  1. رول ساده : به کار بردن اینگونه رول ها به این نحو می باشد که مصرف کننده رول را در سایزهای موردنیاز جهت بسته بندی برش داده و قطعه مورد نظر را درون آن قرار داده و با بستن قسمت های انتهایی کالا آن را درون دستگاه شیرینگ می گذارد که با تاثیر حرارت تولید شده از دستگاه شیرینگ نایلون اطراف کالای مورد نظر را گرفته و کاملاً صاف بدون ایجاد چروک و یا پارگی آن را پوشش می دهد.

 

  1. رول بغل باز : در نوعی از دستگاه های شیرینگ به نام کابینی از این رول استفاده می شود به این صورت که قطعه را مابین رول باز شده گذاشته و به دستگاه وارد می کنند .

 

  1. رول تک لا : این نوع رول عموماً در دستگاه شیرینگ دو روله به کار برده می شود به این نحو که یک رول را در قسمت بالائی دستگاه گذاشته و رول دیگر در قسمت پایین ، کالای مورد نظر بین این دو رول قرار گرفته و داخل دستگاه می شود .

 

قابلیت فیلم های شیرینگ پلی اتیلن

  • استحکام بسیار زیاد کششی در راستای طولی
  • قابلیت مقاومت در راستای عرضی در برابر پارگی
  • قابلیت رنگ پذیری

 

کاربرد فیلم شیرینگ پلی اتیلن

این محصول با داشتن مزایایی همچون سبک بودن ، قیمت مناسب ، انعطاف بالا شرایط بسیار مناسبی را جهت حمل و جا به جایی آسوده ، نگهداری و همچنین بسته بندی کالاهای مختلف به وجود آورده است . این محصول در بسته بندی کالاهایی مانند قوطی ها ، بطری ها ، کنسروها ، و جعبه های کوچک به کار رفته همچنین در صنایع بهداشتی و مصالح ساختمانی نیز کاربرد دارد . علاوه بر این در شرکت های حمل و نقل بطور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا استفاده از فیلم شیرینگ پلی اتیلن سبب ایجاد مقاومت در قطعه مورد نظر در برابر آسیب ها در هنگام حمل و نقل می شود .

 

فیلم استرچ پلی اتیلن

استرچ نیز نوعی از نایلون های پلی اتیلن می باشد که در دستگاه استرچ به شکل فیلم و یا رول نصب می شود . از خصوصیات حائز اهمیت این محصول می توان به شفاف بودن ، چسبندگی بالا و کشش آن اشاره نمود . فیلم های استرچ جهت بسته بندی برای محصولاتی که در پالت قرار می گیرند مورد استفاده قرار می گیرد . از مزایای فیلم استرچ بالا بردن سرعت در بسته بندی ، جلوگیری از ورود بخار و یا رطوبت به درون بسته بندی و پایین آوردن هزینه جا به جایی محصولات می توان اشاره کرد . عموماً برای محصولاتی که دارای ابعاد بزرگی بوده و روی پالت هستند از استرچ استفاده می شود .

 

کاربرد فیلم استرچ پلی اتیلن

  • در پالت بندی قطعات
  • در صنایع خودروسازی
  • در صنایع غذایی ، صنایع بهداشتی و داروسازی
  • لوازم آشپزخانه
  • در رایانه و لوازم جانبی آن
  • مبلمان اداری و منازل
  • کلیه صنایع بسته بندی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× ارسال پیام در واتساپ